12:04-12.31 inlägget

Nu sitter jag här, på rasten och gör ingenting. Egenligen har vi lunch men jag har inte orken att gå dit. Vi har bara en lektion kvar sen slutar vi. Är så skolless just nu, Eller less på allt egentligen men he är bara att kämpa vidare!

Det kommer väl bli bättre så småningom, antar jag.
Tänker i alla fall inte gå tillbaka till min mörka tid, då jag hatade allt levande ting. Jag tänker inte sitta ör mig själv och tänka att allt är ett helvete. Jag har mina vänner som stöttar mig nu, det vet jag, men ibland känns det inte som det.

Tänka är egentligen överskattat. Man mår bara dåligt av allt jävla tänkande. Hur det ska bli osv. 
Hata är också överskattat, hat leder till mer hat. Jag vet inte varför en människa hatar en massa, onödigt. Jag säger inte att jag inte hatar något/någon för det gör jag. Men det jag menar är att det är så överskattat att hata någon för så lite. Man lever bara en gång, så vadå? Varför inte älska livet och människorna på jorden? Varför inte älska allt? Jo därför att vi är människor, vi har olika erfarenheter, vi har olika känslor och olika intressen. En egen vilja har varje människa här, man väljer att inte tycka om något. 
Hat är ett starkt ord, likaså kärlek/älska. Man hatar något/någon pga. att man vill stöta bort det/den för att det är känsligt att ha det/den nära och det upptstår en känsla man hatar. Det jag menar är att man inte hatar personen/tinget utan man hatar den känsla som uppstår när det/den är nära, den känsla som tinget/personen orsakar. 
Jag är ingen perfekt människa, jag hatar personer, det gör jag. Men har som aldrig fattat varför man hatar. Kanske är det som jag skrev, kanske inte. Man får aldrig veta.
Det finns personer som hatar mig också, som sprider en massa falska rykten för att folk ska tycka illa om mig. Det är okej för mig, hata får man göra men ställ er frågan: varför? Varför sprida falska rykten om folk? Varför hata?
En människa måste få hata någonting/någon någongång. Det är bara naturligt.. Men det sårar dom runt omkring som inte hatar den personen.
 
              H
              A
              T
    L O V E
 
Det går som ihop. Man kan också hata pga. kärleken. Att man blivit sårad eller något liknande.
Jag bryr mig inte om man bråkar eller inte. Jag accepterar att den personen inte tycker om mig helt enkelt, frågar aldrig varför. 

Haha nu kanske ni tror att jag är värsta tanke-människan som kommer med fred eller nå, 
det är det verkligen inte. Jag vet inte hur många gånger jag gjort mina nära och kära besvikna på mig.
det var det för tillfället..
Hoppas jag har något vettigare att skriva lite senare!
Ha det!
 
 
 - Nattaaaah
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback